Nederlandse Bravelands wiki
Advertisement

Dit zijn olifanten.

Olifanten

De olifanten zijn een van de diersoorten in Bravelands. Eén van de hoofdpersonages, Sky, is een olifant. Olifanten krijgen visioenen waarin hun voorouders hun herinneringen delen. Er is tot nu toe maar één olifant, Sky, die ook toekomstvisioenen krijgt.

Benaming

Olifanten worden vaak genoemd naar grote natuurverschijnselen zoals o.a. Schemering, Bolder, Ster, Regen etc. Hun achternaam is gebaseerd op de troep waar ze in zitten. Als je bijvoorbeeld bij de Stapperkudde hoort heet je ... Stapper

Kuddes

Een kudde olifanten wordt geleid door de matriarch. Als een mannetjesolifant volwassen word verlaat hij de kudde.

Verschillende Kuddes

De enige kuddes die tot nu toe bekend zijn zijn de Stapperkudde, waar Sky in zit, en de kudde van Bolder en wat andere stieren die geen naam heeft.

De Grote Geest

Zolang als de dieren zich konden herinneren was De Opperouder altijd een olifant, maar zodra Bull de Oppermoeder opvolgde, werd die traditie gebroken. Na Bull zijn twee bavianen de Opperouder geweest, dus nog steeds geen olifanten. Een Opperouder draagt de Grote Geest bij zich, alle dieren in Bravelands respecteren hem of haar. Alleen de leeuwen vormen een uitzondering.

Vijanden

De olifanten hebben eigenlijk maar één vijand: de neushoorns. Ze zijn jaloers en boos op de olifanten. Ze vinden dat de Grote Geest een keer moet overgaan naar een neushoorn. De leeuwen vormen zo half en half een bedreiging omdat ze niet in de Grote Geest geloven.

Zie ook

Olifanten/Legendes

Advertisement