Wikia

Fier Fiertroep (origineel: Fearless Fearlesspride) is één van de hoofdpersonen uit de serie Bravelands. Hij is een leeuwenwelp en de zoon van Fidel en Swift en de jongere halfbroer van Valorie. Hij is de leider van de Fiertroep.

Leeswaarschuwing: Hier volgen spoilers!

GeschiedenisEdit

In De OutsiderEdit

In de proloog vliegt Windvlieger over de savanne, hij ziet dat een kleine leeuw naar hem brult en een trilling in de lucht veroorzaakt. Die leeuw is Swiftwelp.

Fier woont in de Galanttroep, hij heet dan nog Swiftwelp. Zijn vader is Galant (De leider van de troep), hij heeft nog een oudere zus en zijn moeder heet Swift. Hij redt zijn vader van een slang en krijgt dan de naam Fier, ter ere van zijn moed. Wanneer een andere leeuw, Titaan, Galant uitdaagde wordt Galant vermoord door een list. Fier vlucht en komt terecht bij de Helderwoudtroep waar hij bevriend raakt met Doorn en Mud. Hij wordt opgenomen in hun troep en leeft als een baviaan. Wanneer het toenmalige Kroonblad, Nerf, wordt vermoord wijst alles erop dat het hyena's zijn die het hebben gedaan. Het volgende Kroonblad, Larf, vindt Fier gevaarlijk en verbant hem. Fier is vastbesloten de hyena's te verslaan en gaat op pad. Hij gaat hun hol in, maar het loopt uit op een fiasco. Alleen het plotselinge verschijnen van zijn zus en de andere leeuwinnen heeft hem gered. Ze spreken kort met elkaar en gaan dan weer elk hun eigen pad. Fier komt een oude leeuw, Fidel, tegen die een vriend is geweest van Galant. Ze trekken samen op. Uiteindelijk gaat Fier jagen, hij komt in de buurt van de oude Galanttroep en ziet Titaan. Titaan ziet hem ook en krijgt hem te pakken. Hij herkent Fier en is van plan hem te vermoorden, maar terwijl hij bezig is met Fier hebben een paar cheeta's zijn zoon gegijzeld. De leeuw ziet het en stormt achter hen aan, maar is te sloom. Hij geeft Fier de schuld van het gebeuren. Fier maakt een deal met de leeuw en zegt dat hij gaat proberen zijn jong terug te krijgen. De leeuw stemt in, maar zegt dat als hij faalt hij niet lang meer te leven heeft, en zijn moeder ook niet. Fier weet uiteindelijk met hulp van Doorn, Fidel en Moeder Olifant het jong terug te krijgen.

In De RegelbrekersEdit

Binnenkort...

In De OpstandEdit

Binnenkort...