Wikia

Fidel de Troeploze (origineel: Loyal Tribeless) is een oude mannetjesleeuw. Hij is goudgestreept en heeft een kromme staart. Hij hielp Fier nadat die uit de Helderwoudtroep werd verdreven. Hij is een oude vriend van Galant en hij is troeploos.

Leeswaarschuwing: Hier volgen spoilers!

Geschiedenis Edit

In De OutsiderEdit

Als Fier een groep zebra’s ziet wil hij op ze jagen, maar er zijn ook drie cheeta’s. Als de poging van de cheeta’s faalt ziet Fier Fidel. Fidel geeft Fier tips hoe hij de zebra kan vangen. Fier vangt de zebra. Fidel zegt tegen Fier dat hij een oude vriend van Fier’s vader was. Ze praten verder. Fidel verwelkomt Fier in zijn hol. Fier vraagt aan Fidel of hij hem wil leren om te leven als een leeuw. Fidel vindt het goed maar ze gaan eerst eten. Als Fier wakker wordt dan zegt hij tegen Fidel dat hij gaat oefenen met jagen. Fidel waarschuwt hem om uit de buurt te blijven van gevaarlijke dieren en hij zegt dat hij uit de buurt moet blijven van de Titaantroep

Als Fier terugkomt en vertelt dat hij bij de Titaantroep is geweest wordt Fidel boos. Fier vertelt dat hij heeft gezworen om Brutus te zoeken. Fidel vindt hem een idioot, maar wil hem helpen. Fier zegt dat de Bavianen hem kunnen helpen. Hij heeft ook het plan om met de cheeta’s en de Oppermoeder te praten.

Als ze bij de Oppermoeder en de cheeta’s zijn willen ze gaan praten, maar de cheeta’s willen dat Fidel weggaat. Fidel weigert, maar de cheeta’s dringen aan. Uiteindelijk loopt hij toch weg.

Als Fier de cheeta’s laat zien waar de jachtplek is zoals de deal is afgesproken komt Sluw en hij valt de cheeta’s aan zodat hij Brutus mee zou kunnen nemen zodat hij met de eer kon strijken, maar de cheeta’s zijn met meer dus ze doden hem. De cheeta’s denken dat Fier hen in een valstrik heeft gelokt dus ze willen hem aanvallen. Dan duikt Fidel op en hij redt Fier.

Fidel en Fier hebben een plan om samen met de bavianen Brutus te stelen. Als ze bij de cheeta’s zijn doen Fier en Fidel alsof de hele Titaantroep hier is om Brutus te stelen. Terwijl ze de cheeta’s afleiden stelen de bavianen Brutus. Terwijl ze wegrennen. Haalt een van de cheeta’s Fier in. Ze vechten en Fier wint. Ze rennen weg met Brutus.

In De RegelbrekersEdit

Binnenkort...

In De OpstandEdit

Binnenkort...