Wikia

De Outsider (origineel: Broken Pride) is het eerste deel van de eerste reeks van Bravelands.

BravelandsOutsider.Boek

InformatieEdit

VerschijningsdatumEdit

In het Nederlands

In het Nederlands is De Outsider uitgekomen op 16 mei 2018.

In het Engels

In het Engels is het boek uitgekomen op 6 juni 2017.

SamenvattingEdit

Een leeuwenwelp, verbannen uit zijn troep.

Een jonge baviaan, ontevreden met zijn rang en lotsbestemming.

Een jonge olifant met een gave, doodsbang dat haar toekomstvisioen uitkomt.

Door een speling van het lot komen deze drie dieren bij elkaar en instinctief weten ze dat ze elkaar kunnen vertrouwen. Hoewel ze nog jong en onervaren zijn, moeten ze de poten ineenslaan om de vrede tussen de wilde dieren te bewaren, wanneer de rust ruw wordt verstoord door moord, list en bedrog...

Chronologie Edit

Het boek wordt opgevolgd door De Regelbrekers.

Verhaallijn Edit

Het verhaal begint met het proloog, waarin Windvlieger over de savanne vliegt met een groep andere Gieren. Onder hen brult een leeuwenwelp, en de lucht begint te trillen. Windvlieger denkt dat het een voorteken is.

In hoofdstuk één zien we één van de drie hoofdpersonages, Fier, voor het eerst. Hij heet dan nog Swiftwelp. Hij is samen met zijn moeder, Swift, zijn zus, Valorie, en zijn vader, Galant, op de savanne van Bravelands. Dan komt er een schorpioen op zijn vader af en Swiftwelp jaagt hem weg, waarna hij zijn volledige naam krijgt: Fier. Plotseling komt er een leeuw, Titaan, naar de Gallanttroep. Hij heeft een paar handlangers bij zich, onder andere Sluw, en vecht met Gallant om het leiderschap over de troep. Hij wint en doodt Galant, waarna hij zich op Valorie, Fier en Swift richt. Fier rent weg en weet te ontsnappen.

Hij wordt wakker in een adelaarsnest, waar hij tevergeefs uit probeert te komen. Gelukkig komt er op dat moment een baviaan uit de Helderwoudtroep langs. Zijn naam is Stinger. Hij neemt Fier mee naar de Troep, waar besloten wordt dat Fier mag blijven.

Binnenkort meer...

Bronnen Edit

[1]

[2]